Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Ópera
  • Órgano
  • Críticas
  • Grabaciones
  • Klassikbidea Radio
  • Miscelánea
  • Quiénes somos
Buscar
ACCESO RESTRINGIDO:
Acceder como administrador >>
Klassikbidea
Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Ópera
  • Órgano
  • Críticas
  • Grabaciones
  • Klassikbidea Radio
  • Miscelánea
  • Quiénes somos

BOHÈME BAT GEHIAGO

© Enrique Moreno Esquibel

Bilbo, 2024ko maiatzaren 21a, asteartea. Euskalduna Jauregia. La Bohème, lau ekitaldiko opera, Giacomo Pucciniren musikarekin eta Luigi Illica eta Giuseppe Giaquosaren italierazko libretoarekin, Scènes de la vie de Bohème eleberrian eta Vie de Bohème draman oinarritua, biak Henri Murgerrenak. 1896ko otsailaren 1ean estreinatu zen Turingo Regio antzokian.

Mimi, Miren Urbieta-Vega. Rodolfo, Celso Albelo. Marcelo, Manel Esteve. Musetta, Marina Monzo. Schaunard, José Manuel Diaz. Colline, David Lagares. Benoit/Alcindoro, Fernando Latorre. Parpignol, Aitor Garitano.

Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Musika zuzendaria, Pedro Halffter. Bilboko Opera Abesbatza. Koruaren zuzendaria, Boris Dujin. Haur Abesbatza, Leioa Kantika Korala. Leioa Kantika Koralaren zuzendaria, Basilio Astulez.

Eszena-zuzendaritza, Leo Nucci. Birjarpenaren eszena-zuzendaria, Salvo Piro. Eszenografia, Carlo Centolavigna. Eszenografia-laguntzailea, Francesca Nieddu. Jantziak, Artemio Cabassí. Argiztapena, Claudio Schmid. Maisu errepikatzaileak, Itziar Barredo eta Iñaki Velasco.

Ekoizpena, Modenako Comunale Antzokia, Fondazione Teatri di Piacenza. 72. denboraldia. OLBE Bilbao Opera.

 

JUAN CARLOS MURILLO

Bohème bat gehiago, ederra eta zirraragarria Luccako maisuaren obra bakarrik izan daitekeen bezalakoa, askotan entzundako obra bat berriro ikusi eta entzun genuelako sentsazioa utzi ziguna.

Publikoak bereziki maite eta estimatzen dituen obra multzo horretakoa dugu izenburu hau, eta, zentzu horretan, opera denboraldirako amaiera ona izan dela esan dezakegu. Helburua lortu da, beraz, nahiz eta produkzio hau ez den izango auditorioaren atetik haratago gogoan bilduko ditugun horietakoa.

Bilbon aurkeztutako ekoizpenak argi eta garbi eszenaratu zituen partituran eta libretoan bereizitako bi zatiak, eta protagonisten istorioa bezala, adierazkortasunean eta lirismoan irabazten joan zen hirugarren ekitaldian, emanaldiaren zatirik onenean, eta emozioz eta dramatismoz bete zen azken koadroan, non tempo lasaiagoa, ia sakratua, nagusitu baitzen.

Pedro Halffterrek, plazan ibilbide aintzatetsia duen maisuak, obra ospetsuaren irakurketa akademiko samarra eskaini zuen, ia sinfonikoa, eta haren gidaritzapean BOSek maila ona erakutsi zuen arren, magia falta somatu zen orkestra-zuloan gaueko une askotan, nolabaiteko dinamismo eta emozio falta, alegia, Euskaldunan taularatutako bertsioari lilura eta xarma ebatsi zizkiona.

OLBEren Opera Abesbatzak lan ona egin zuen ostera ere, bigarren ekitaldiko nahaspilako bere parte-hartze laburrean.

Urbieta-Vegak espresioz eta arimaz heldu zion bere rolari, ahots eder eta zabala eta pianoetan ondo kontrolatua erakutsiz, baina faltan somatu genuen lehen ekitaldiko Mimiren pikardia eta freskotasuna, eta espresio lirikoagoa, ez hain solemnea, nahiz eta argumentua hirugarren ekitaldian eta, batez ere, laugarrenean ibilbide dramatikoagoan aurrera joan heinean, haren pertsonaia ere emozio nabariagoaz janzten joan zen.

Celso Albelo, Rodolforen rolean, bikain azaldu zen bere lehen ariaren amaieran, Che gelida manina ospetsuan, goiko-nota indartsu eta eder batekin, nahiz eta speranza hori ez zen bere parte-hartze osoan gauzatu, eta faltan bota zen ahots zabalagoa, biribilagoa, bokaltasun eta estilo erronka handiak dituen rol batean. Bere pertsonaiari adierazkortasunez eta teatraltasunez heldu zion, batez ere bigarren zatian zehar, lirikoagoa eta lasaiagoa.

Oso ondo Manel Esteve, maitale sutsu eta lagun leialaren rolean. Baritonoak fidagarritasunez transmititu zituen bere pertsonaiaren alderdi guztiak, denborarekin presentzian eta osotasunean irabazi duen instrumentua erakutsiz. Ahots-autoritatez eta profesionaltasun eszenikoz gailendu zen bigarren ekitaldiko Gioventù mia, tu non sei morta! konprometituan hala nola hirugarreneko lagun hurbil eta neurritsuago rolean, eta, nabarmenki, laugarren ekitaldiko O Mimi, tu più non torni duoan, Albelorekin batera, obra osoan zehar abeslari biek erakutsi zuten lotura bikain biribilduz.

Estevek gaueko bikotea osatu zuen Marina Monzorekin. Soprano valentziarrak Musetta bikaina interpretatu zuen, dotorea eta sinesgarria bere alderdi guztietan, bai bigarren ekitaldiko pertsonaia fresko eta lotsagabean, bai azken bietako intimo eta lirikoagoan, ahots zabal eta sendoa erakutsiz eta ñabardura bakoitza kontrolatuz, homogeneoa dinamika guztietan, eta biribila bere tesitura osoan.

Bilboko agertokian ohikoak diren koprimarioek osatu zuten antzezleen zerrenda. Aipatzekoa da Jose Manuel Diaz (Schaunard), ohi baino rol zabalagoa bete zuena, eta harekin batera, David Lagares (Colline) eta Fernando Latorre (Benoit/Alcindoro), hirukote bikaina, obrari sentimendua eta gizatasuna erantsi ziona.

Eszenak ez zuen aparteko ezer gehitu ez dramaturgian ez eszenografian, proposamen eszeniko klasiko eta tradizionala aurkeztuz. Une batzuetan, bigarren ekitaldi jendetsuan edo laugarren ekitaldiaren amaieran (Che vuol dire quell’andare e venire?), adibidez, partituran edo libretoan dauden elementuak antzezteko ahaleginek ez zuten bereziki erraztu ekintzaren eta musikaren jarraipena.

Azken batean, Bohème konbentzional bat, sorpresarik gabea, ezin hobea publiko kontserbadoreago batentzat, baina ez oso sustagarria gehiagotan edo beste ekoizpen batzuetan ikusi dutenentzat.

Temas relacionados
  • Miren Urbieta Vega
  • José Manuel Díaz
  • Pedro Halffter
  • Celso Albelo
  • Leo Nucci
  • Fernando Latorre
  • Manel Esteve
  • Bilbao Orkestra Sinfonikoa
  • La Bohème
  • Leioa Kantika Korala
  • ABAO Bilbao Opera
  • David Lagáres
  • Juan Carlos Murillo
  • Marina Monzó
klassikbidea

Artículo anterior
  • Sinfónico
  • Miscelánea

2024-2025: un viaje tardorromántico de Euskadiko Orkestra

  • 27 mayo, 2024
  • klassikbidea
+ Info
Siguiente artículo
  • Críticas
  • Ópera
  • Euskera

Etorkizuneko hiria eraikitzen (Wir bauen eine Stad)

  • 8 junio, 2024
  • klassikbidea
+ Info
También podría interesarte
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Desdemona vindicada

  • 20 mayo, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Mari-Eli rescatada

  • 8 mayo, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Enperadorearen jantzi berria, edo komediaren beharra

  • 8 abril, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Ópera

Recital de Amartuvshin Enkhbat

  • 1 abril, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Riccardo Frizza recupera ‘La favorite’ en su versión original

  • 18 febrero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Erik Nielsen y la BOS nos sumergen en el universo de Tristan und Isolde

  • 21 enero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera
  • Euskera

D’Artagnan eta mosketari gazteek abenturaz beteriko urtea opa digute

  • 12 enero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Sinfónico
  • Cámara
  • Ópera

Lo mejor de 2024 en Klassikbidea

  • 28 diciembre, 2024
  • klassikbidea

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Entradas recientes
  • Desdemona vindicada
  • Basatiak gara!
  • Artziniega acoge su 9º ciclo de conciertos con seis citas musicales entre junio y julio
  • Presentada la programación del XIII Festival Internacional de Órgano “Villa de Bilbao”
  • Mari-Eli rescatada

ISSN 2530-0636


copyright
© 2013-2024 Klassikbidea. Revista vasca de la ópera y la música clásica.
Aviso legal
Todos los contenidos de esta revista están protegidos por la legislación vigente en materia de propiedad intelectual. El empleo de los materiales, incluyendo textos, grafismos, fotografías y/o facsímiles de documentos sin la previa autorización expresa de su propietario legal infringe la Ley y podrá ser denunciado ante los Tribunales. Ver más...
ANÚNCIATE
# Política de privacidad
# Acceso restringido
# Política de cookies

Ingresa las palabras de la búsqueda y presiona Enter.

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para optimizar tu navegación, adaptarse a tus preferencias y realizar labores analíticas. Si no estás de acuerdo puedes rechazarlas tal como se explica en nuestra Política de cookies.Aceptar+info