Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Ópera
  • Órgano
  • Críticas
  • Grabaciones
  • Klassikbidea Radio
  • Miscelánea
  • Quiénes somos
Buscar
ACCESO RESTRINGIDO:
Acceder como administrador >>
Klassikbidea
Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Ópera
  • Órgano
  • Críticas
  • Grabaciones
  • Klassikbidea Radio
  • Miscelánea
  • Quiénes somos
© Javier Martin

Bilbo, 2024ko martxoaren 3a, igandea. Arriaga antzokia. Ahatetxo itsusia, ganbera-orkestrarako, txotxongiloetarako eta bideo-proiekzioetarako narrazio musikala, Hans Christian Andersenen “Den grimme ælling” (1843) ipuin ezagunean oinarritua.

Musika, Jordi Cornudella. Aktore titiriteroak Cristina Colmenero, Leo Lanz, Christine Mackenzie eta Yanisbel Martínez. Orkestra, Murtra Ensemble. Biolina, Andrea Talavero. Biola, Bernat Bofarull. Klarinetea, Claudia Reyes. Fagota, Antonio Abad López. Pianoa, Carles Marigó. Saxofoia, Leo Lanz.

Eszena zuzendaritza, Enrique Lanz. Eszenografia, proiekzioak eta txotxongiloak, Enrique Lanz. Argiztapena, Lía Alves. Jantziak, Laura León. Ekoizpena, Etcétera, Centro Federico García Lorca (Granada).

 

JUAN CARLOS MURILLO

Konpainia granadarrak Hans Christian Andersen ipuin ezagunean murgiltzea proposatzen digu, baita egilearen haurtzaroan ere, ipuina bera, nonbait, autorearen biografiatzat ere jo baitaiteke.

Ikuskizun baten arrakasta neurtzeko modu asko izan daitezke, baina zalantzarik gabe publikoaren erreakzioak pista handiak emango dizkigu emanaldiaren bukaeran. Horrela, irribarrea eta hunkidura izan ziren nagusi ikus-entzule guztion ezpain-begietan, txalo-zaparrada eta ume eta nagusien bibaka ugarien ondoren. Arrakasta borobila, beraz.

Ederki ezaguna da Andersenen ahatetxo itsusiaren historia hau, eta ederki ezaguna da, baita ere, ipuinaren mezua, alegia, ederrak garela, hau da, maitasuna eta onespena merezi ditugula, gauden inguruan arraroak, bitxiak edo ezberdinak baldin bagara ere.

Produkzio honetan benetakotasunaren, afektuaren eta ontasunaren garrantzia azpimarratu dituzte eta egilearen biografiaren zati batzuk ere baliatu dituzte, ipuinarekin konbinatuta, haren bizitzaren eta fabularen arteko paralelismoak areagotzeko.

Gaurko haurrentzat gaurkotasun erabatekoa duten gaiak: irudia, aitorpen soziala, autoestimua, bullying-a… antzerkiak, bizitzaren isla gisa, agerian jartzen dituena gogoetara bultzatzeko.

Obra programatikoa musikari dagokionez, non Yanisbel Martinez narratzaile bikainak Ana Maria Ausejoren rolean aurkezten dizkigun pertsonaiak eta istorioak ezin hobeto integratzen diren. Narratzaileak, zalantzarik gabe, Ana Maria Matute idazlea gogorarazten digu, ahatetxo itsusi bat ere sentitzen zena, eta iluntasunean eta beren umezaroen dohakabetasunean sufritzen ari ziren haur arraroez hitz egin ziguna, alegia.

Musika ederra, iradokitzailea eta deskriptiboa, narrazioarekin eta eszenaren bilakaerarekin ezin hobeto integratua, gure memorietan modernoen izen ohoragarria jasotzen duten musikagileen aipamenez betea, eta buruak irudiz eta sentimenduz, pertsonaia ausart, dohakabe edo tematiz, gure haurtzaroko ipuinetan bizi ziren soldadutxoz, artzainez eta otsoez bete zizkigutenak.

Bost musikariz osaturiko orkestra, batzuetan seigarren baten laguntza jaso zuena, ederto nabarmendu zen gainontzeko aktore bat bezala, narratzailearekin eta ipuineko beste pertsonaiekin elkarreraginean, presentzia eszeniko orekatu eta oso ondo integratua eta exekuzio ezin hobea adieraziz edertasunez eta emozioz beteriko esperientzia eskaintzeko.

Ekoizpen borobila, bai dramaturgiari dagokionez, bai musikari dagokionez. Antzerkia edertasunerako eta hausnarketarako espazio gisa, eta, bereziki, gozamenerako eta afekturako gune. Familian gozatzeko aukera paregabea, gure umeekin irudimenerako espazioa partekatzeko aitzakia, ipuinaren bukaeratik haratago antzokiko halleraino ailegatu zena, non magiaren zati bat ukitu ahal izan zuten (genuen), aktoreak eta txotxongiloak gertutik behatuz.

Zalantzarik gabe, antzerkiaren eta musikaren magia.

Temas relacionados
  • Yanisbel Martínez
  • Centro Federico García Lorca
  • Murtra Ensemble
  • Juan Carlos Murillo
  • Enrique Lanz
  • Cristina Colmenero
  • Christine Mackenzie
  • Leo Lanz
  • Jordi Cornudella
klassikbidea

Artículo anterior
  • Ópera
  • Euskera

Rigoletto dummientzat

  • 29 febrero, 2024
  • klassikbidea
+ Info
Siguiente artículo
  • Miscelánea

El Teatro Arriaga estrena “Guridi: Magical Bidaia”

  • 7 marzo, 2024
  • klassikbidea
+ Info
También podría interesarte
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Desdemona vindicada

  • 20 mayo, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Mari-Eli rescatada

  • 8 mayo, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Enperadorearen jantzi berria, edo komediaren beharra

  • 8 abril, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Ópera

Recital de Amartuvshin Enkhbat

  • 1 abril, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Riccardo Frizza recupera ‘La favorite’ en su versión original

  • 18 febrero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Erik Nielsen y la BOS nos sumergen en el universo de Tristan und Isolde

  • 21 enero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera
  • Euskera

D’Artagnan eta mosketari gazteek abenturaz beteriko urtea opa digute

  • 12 enero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Sinfónico
  • Cámara
  • Ópera

Lo mejor de 2024 en Klassikbidea

  • 28 diciembre, 2024
  • klassikbidea

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Entradas recientes
  • Desdemona vindicada
  • Basatiak gara!
  • Artziniega acoge su 9º ciclo de conciertos con seis citas musicales entre junio y julio
  • Presentada la programación del XIII Festival Internacional de Órgano “Villa de Bilbao”
  • Mari-Eli rescatada

ISSN 2530-0636


copyright
© 2013-2024 Klassikbidea. Revista vasca de la ópera y la música clásica.
Aviso legal
Todos los contenidos de esta revista están protegidos por la legislación vigente en materia de propiedad intelectual. El empleo de los materiales, incluyendo textos, grafismos, fotografías y/o facsímiles de documentos sin la previa autorización expresa de su propietario legal infringe la Ley y podrá ser denunciado ante los Tribunales. Ver más...
ANÚNCIATE
# Política de privacidad
# Acceso restringido
# Política de cookies

Ingresa las palabras de la búsqueda y presiona Enter.

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para optimizar tu navegación, adaptarse a tus preferencias y realizar labores analíticas. Si no estás de acuerdo puedes rechazarlas tal como se explica en nuestra Política de cookies.Aceptar+info