Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Ópera
  • Órgano
  • Críticas
  • Grabaciones
  • Klassikbidea Radio
  • Miscelánea
  • Quiénes somos
Buscar
ACCESO RESTRINGIDO:
Acceder como administrador >>
Klassikbidea
Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Ópera
  • Órgano
  • Críticas
  • Grabaciones
  • Klassikbidea Radio
  • Miscelánea
  • Quiénes somos
Argazkia: http://www.verdi.san.beniculturali.it/verdi
Argazkia: http://www.verdi.san.beniculturali.it/verdi

 

Juan Carlos Murillo /

 

Egun hauetan estreinatu da, Bilboko opera-denboraldian, Verdiren Don Carlo, Parisko bertsioan, hau da, bost ekitalditan eta frantsesez, ABAO-OLBEren Tutto Verdi egitasmoaren baitan. Askoren ustetan berau dugu autorearen lanik interesgarrienetakoa, eta asko dira 1867an estreinatutako hau azken opera erromantikoa dela kontsideratzen dutenak ere.

Méry eta du Locle libretogileek Schillerren antzezlana hartu zuten oinarri eta abiapuntu beren lanerako, eta, hartatik dezente aldendu baziren ere, jatorrizko obraren espirituari eutsi egin zioten. Kontrakoa lirudikeen arren, Schillerren, eta Verdiren, lana ez da drama historiko bat, askatasunaren aldeko eta absolutismoaren aurkako aldarria baino, Felipe IIak menpeko zituen lurraldeetan ezarri zuen katolizismo zurruna ere sutsuki salatzen duena. Verdik, Schillerrek bezala, zanpatu eta makurtuen alde egiten du, bere ideia politikoei eta, bide batez, Erromantizismoaren ikurra den askatasun gogo eta asmoei jarraituta.

Baina gatozen bada operara eta iruzkin honen izenburura, Rodrigo, bera baita, nire ustez, benetako protagonista, benetako heroia. Pertsonaiaren pisu eta eragin dramatikoez haratago, Carloren gaineko irakurketa freudiarrak eta Eboli eta Filipporen indarra alde batera utzita, Rodrigo dugu ideal erromantikoen eta, hartara, Verdiren ideia politikoen adierazgarria, lagunaren alde eta, batez ere, askatasunaren eta asmo politikoen alde bizitza emateraino ailegatzen dena.

Asko idatzi da, eta oso ondo, Verdiren baritonoentzako rolen edertasun eta sakontasunaz, haientzat idatzi zuen musikaren handitasunaz eta ahots horretako pertsonaiei ematen zien noblezia eta garrantziaz. Rodrigo dugu horien eredu: laguna, zintzoa, politikoa, heroia. Carlo pasioetatik hurbilago dabilen bitartean, Rodrigo dugu konpositorearen alter ego.

Rodrigoren heriotzaz itxi ohi zen laugarren ekitaldia, eta neu ere ekitaldi hori bukatuta alde egina naiz, askotan, besterik behar ez nuelakoan, Salva la Fiandra esanda. Operak bizitzarekin zerikusirik balu horrela buka genezake gaur ere. Baina operak ez omen du antzik bizitzarekin, ezta?.

Temas relacionados
  • Juan Carlos Murillo
  • Don Carlos
  • Rodrigo
  • ABAO-OLBE
klassikbidea

Artículo anterior
  • Sinfónico

Sinfónica de Euskadi: crítica de Asier Vallejo al programa Shostakovich, Stravinski, Falla

  • 25 octubre, 2015
  • klassikbidea
+ Info
Siguiente artículo
  • Sinfónico
  • Críticas

BOS: crítica de Joseba Lopezortega al primer programa de temporada

  • 26 octubre, 2015
  • klassikbidea
+ Info
También podría interesarte
+ Info
  • Cámara
  • Miscelánea

Artziniega acoge su 9º ciclo de conciertos con seis citas musicales entre junio y julio

  • 17 mayo, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Mari-Eli rescatada

  • 8 mayo, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Enperadorearen jantzi berria, edo komediaren beharra

  • 8 abril, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Ópera

Recital de Amartuvshin Enkhbat

  • 1 abril, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Riccardo Frizza recupera ‘La favorite’ en su versión original

  • 18 febrero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Erik Nielsen y la BOS nos sumergen en el universo de Tristan und Isolde

  • 21 enero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera
  • Euskera

D’Artagnan eta mosketari gazteek abenturaz beteriko urtea opa digute

  • 12 enero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Sinfónico
  • Cámara
  • Ópera

Lo mejor de 2024 en Klassikbidea

  • 28 diciembre, 2024
  • klassikbidea

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

ISSN 2530-0636


Entradas recientes
  • Basatiak gara!
  • Artziniega acoge su 9º ciclo de conciertos con seis citas musicales entre junio y julio
  • Presentada la programación del XIII Festival Internacional de Órgano “Villa de Bilbao”
  • Mari-Eli rescatada
  • Enperadorearen jantzi berria, edo komediaren beharra
copyright
© 2013-2024 Klassikbidea. Revista vasca de la ópera y la música clásica.
Aviso legal
Todos los contenidos de esta revista están protegidos por la legislación vigente en materia de propiedad intelectual. El empleo de los materiales, incluyendo textos, grafismos, fotografías y/o facsímiles de documentos sin la previa autorización expresa de su propietario legal infringe la Ley y podrá ser denunciado ante los Tribunales. Ver más...
ANÚNCIATE
# Política de privacidad
# Acceso restringido
# Política de cookies

Ingresa las palabras de la búsqueda y presiona Enter.

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para optimizar tu navegación, adaptarse a tus preferencias y realizar labores analíticas. Si no estás de acuerdo puedes rechazarlas tal como se explica en nuestra Política de cookies.Aceptar+info