Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Críticas
  • Vectores
  • Órgano
  • Ópera
  • Miscelánea
  • Klassikbidea Radio
  • Klassikbidea: equipo y edición
Buscar
ACCESO RESTRINGIDO:
Acceder como administrador >>
Klassikbidea
Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Críticas
  • Vectores
  • Órgano
  • Ópera
  • Miscelánea
  • Klassikbidea Radio
  • Klassikbidea: equipo y edición
Argazkia: http://www.verdi.san.beniculturali.it/verdi
Argazkia: http://www.verdi.san.beniculturali.it/verdi

 

Juan Carlos Murillo /

 

Egun hauetan estreinatu da, Bilboko opera-denboraldian, Verdiren Don Carlo, Parisko bertsioan, hau da, bost ekitalditan eta frantsesez, ABAO-OLBEren Tutto Verdi egitasmoaren baitan. Askoren ustetan berau dugu autorearen lanik interesgarrienetakoa, eta asko dira 1867an estreinatutako hau azken opera erromantikoa dela kontsideratzen dutenak ere.

Méry eta du Locle libretogileek Schillerren antzezlana hartu zuten oinarri eta abiapuntu beren lanerako, eta, hartatik dezente aldendu baziren ere, jatorrizko obraren espirituari eutsi egin zioten. Kontrakoa lirudikeen arren, Schillerren, eta Verdiren, lana ez da drama historiko bat, askatasunaren aldeko eta absolutismoaren aurkako aldarria baino, Felipe IIak menpeko zituen lurraldeetan ezarri zuen katolizismo zurruna ere sutsuki salatzen duena. Verdik, Schillerrek bezala, zanpatu eta makurtuen alde egiten du, bere ideia politikoei eta, bide batez, Erromantizismoaren ikurra den askatasun gogo eta asmoei jarraituta.

Baina gatozen bada operara eta iruzkin honen izenburura, Rodrigo, bera baita, nire ustez, benetako protagonista, benetako heroia. Pertsonaiaren pisu eta eragin dramatikoez haratago, Carloren gaineko irakurketa freudiarrak eta Eboli eta Filipporen indarra alde batera utzita, Rodrigo dugu ideal erromantikoen eta, hartara, Verdiren ideia politikoen adierazgarria, lagunaren alde eta, batez ere, askatasunaren eta asmo politikoen alde bizitza emateraino ailegatzen dena.

Asko idatzi da, eta oso ondo, Verdiren baritonoentzako rolen edertasun eta sakontasunaz, haientzat idatzi zuen musikaren handitasunaz eta ahots horretako pertsonaiei ematen zien noblezia eta garrantziaz. Rodrigo dugu horien eredu: laguna, zintzoa, politikoa, heroia. Carlo pasioetatik hurbilago dabilen bitartean, Rodrigo dugu konpositorearen alter ego.

Rodrigoren heriotzaz itxi ohi zen laugarren ekitaldia, eta neu ere ekitaldi hori bukatuta alde egina naiz, askotan, besterik behar ez nuelakoan, Salva la Fiandra esanda. Operak bizitzarekin zerikusirik balu horrela buka genezake gaur ere. Baina operak ez omen du antzik bizitzarekin, ezta?.

Temas relacionados
  • ABAO-OLBE
  • Juan Carlos Murillo
  • Don Carlos
  • Rodrigo
klassikbidea

Artículo anterior
  • Sinfónico

Sinfónica de Euskadi: crítica de Asier Vallejo al programa Shostakovich, Stravinski, Falla

  • 25 octubre, 2015
  • klassikbidea
+ Info
Siguiente artículo
  • Sinfónico
  • Críticas

BOS: crítica de Joseba Lopezortega al primer programa de temporada

  • 26 octubre, 2015
  • klassikbidea
+ Info
También podría interesarte
+ Info
  • Sinfónico
  • Ópera

La temporada 23/24 de Euskadiko Orkestra mira al siglo XX

  • 1 junio, 2023
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Il trovatore: El traje nuevo del emperador

  • 27 mayo, 2023
  • Nora Franco
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

La bohème: Con mayúscula

  • 28 abril, 2023
  • Nora Franco
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Cain, overo Il primo omicidio: A espaldas de Dios

  • 20 abril, 2023
  • Nora Franco
+ Info
  • Ópera
  • Miscelánea

ABAO Bilbao Opera entrega los “Tutto Verdi International Awards” con B de Bilbao

  • 18 abril, 2023
  • Nora Franco
+ Info
  • Sinfónico
  • Cámara
  • Miscelánea

Algunas pinceladas de Musika Música 2023

  • 15 marzo, 2023
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

El teléfono: una breve llamada

  • 9 marzo, 2023
  • Nora Franco
+ Info
  • Miscelánea

La Sociedad Coral de Bilbao recupera la figura y obra de Valentín María de Zubiaurre

  • 7 marzo, 2023
  • Nora Franco

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Please provide data name property for Confirmo que he leído y acepto la política de privacidad

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

ISSN 2530-0636


Entradas recientes
  • Virgile Monin explora la transcripción sinfónica en el órgano de San Felicísimo
  • La temporada 23/24 de Euskadiko Orkestra mira al siglo XX
  • Il trovatore: El traje nuevo del emperador
  • VII ciclo de conciertos de Artziniega, charla con Yolanda Quincoces
  • Presentada la programación del 11º Festival Internacional de Órgano de Bilbao
copyright
© 2013-2023 Joseba Lopezortega / Klassikbidea. Revista vasca de la ópera y la música clásica.
Aviso legal
Todos los contenidos de esta revista están protegidos por la legislación vigente en materia de propiedad intelectual. El empleo de los materiales, incluyendo textos, grafismos, fotografías y/o facsímiles de documentos sin la previa autorización expresa de su propietario legal infringe la Ley y podrá ser denunciado ante los Tribunales. Ver más...
# Política de privacidad
# Acceso restringido
# Política de cookies

Ingresa las palabras de la búsqueda y presiona Enter.