Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Críticas
  • Vectores
  • Órgano
  • Ópera
  • Miscelánea
  • Klassikbidea Radio
  • Klassikbidea: equipo y edición
Buscar
ACCESO RESTRINGIDO:
Acceder como administrador >>
Klassikbidea
Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Críticas
  • Vectores
  • Órgano
  • Ópera
  • Miscelánea
  • Klassikbidea Radio
  • Klassikbidea: equipo y edición

 

MET Gala 2015 / argazki zati bat
MET Gala 2015 / argazki zati bat

 

Juan Carlos Murillo /

 

Gaurko honetan behatokiraino heldu den oihartzuntxoa dut mintzagai: antza denez, bada, oraindik ere, ele-mele eta esamesa franko ikuskizun edota ekitaldietara eramaten ditugun janzkeren kontura.

Ez dut nik kritikatuko opera baten estreinaldia, anfitrioi eta gonbidatu nagusientzat, autoritate, babesle eta abarrentzat, galakoa izan behar den ala ez. Antolatzaileen esku dago hori, jakina, emanaldia nahi duten erara antolatu eta eman nahi dioten tonua eta garrantzia nola azpimarratzen duten erabakitzea. Besterik ez genuen, ba, behar!

Dena den, beti suertatu izan zait deigarri besteen gainean jartzen dugun arreta eta atentzioa, areago haien usadio eta moduak aipatzekoa bada. Eta, horren harira, New Yorkeko Metropolitanen izan ginenekoa etorri zait burura.

Esana ziguten ezinezkoa izango zela opera baterako sarrerak lortzea eta, lortuz gero, ordainezinak izango zirela, garestiegiak. Hala ere, Lincoln Center eta inguruak bisitatzen ari ginela, operarekiko grinak eta tokiaren mitologiak gerturarazi gintuen, Frederikak, Mirellak, Joanek, Nicolaik, Placidok edo Lucianok zapaldutako zoruak ukitu eta ikusitako lekuak ezagutzera, hain zorte onean non takila zabalik topatu eta egun horretarako sarrerak erosterik izan baikenuen: Metropolitanen sarrerak, gaueko emanaldirako, besaulki-patioko hogeita zortzigarren lerroan, erdialdean eta 72 euroan … sinestezina!.

Eta, halako batean, bidaiara zein arropa eramana genuen konturatuta, janzkera berezirik eskatzen ote zen itaundu genion paradisuaren ateak zabaldu berri zizkigun leihatilako aingeruari. “Zaudeten bezala perfektu zaudete” erantzun zigun, gure poza zeruraino eramanda.

Hala, maletan txukunen zegoen eta zimur gutxien zituzten jantziak hartuta, bakero batzuk eta alkandorak gure zamarren azpian, abiatu ginen operaren tenplura, Tosca ahaztezinaz gozatzera. Leihatilan esan zigutena esanda ere, kezka puntu bat bagenuen egoki jantzita ote gindoazen, antzokiaren hall zoragarrian sartu arte. Galaz jantzitakoak bulego edo lantokitik atera berri edota gu bezalako turista liluratuekin nahastuta zeuden, aretoan ez ezik taldeetan ere, elkar agurtzen eta elkarrekin solasaldian: pantailetako izar miretsia (ez dut izenik emango), ikasle, irakasle, erretiratu, gazte, bulegari eta era guztietakoak, musikazale edo ez, nor bere kontuetara, elkarrekin eta elkarri gehiegi erreparatu gabe.

Harez geroztik, irudi hori izan dut beti normaltasun eta hezieraren ikur. Areago, atsedenaldia heldu eta, zerbait hartzera abiatuta, antzokiaren atarian ikusi genituenak, galako zein ez, ilara txukunetan lerrokatuta aurkitu genituenean. Zerbitzari bat, lerro bat, nor bere txanda heldu arte lasai. Eta orduan ulertu nuen zer den gizarte hezi eta demokratikoa: denak berdin, duzun posizio ekonomiko, janzkera edota lanpostua duzula, bata bestearen ondoan, denak elkarrekin solasean eta nor bere tokian, zerbitzariak zer nahi dugun galdetu zain. Lasai.

Eta, orduantxe ere, gogoratu nituen antzoki batzuetako kafetegietako tropelak eta builak, eta zerbitzariek hainbeste gorrotatzen dituzten “¡Oye, cuando puedas!” horiek.

Temas relacionados
  • Juan Carlos Murillo
  • Behatokia
klassikbidea

Artículo anterior
  • Sinfónico
  • Críticas

BOS: crítica de Asier Vallejo al programa Márquez, Barber, Revueltas de la BOS

  • 8 noviembre, 2015
  • klassikbidea
+ Info
Siguiente artículo
  • Miscelánea

Guggenheim Bilbao: Félix Ardanaz en recital

  • 9 noviembre, 2015
  • klassikbidea
+ Info
También podría interesarte
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Così fan tutte: ¡Abracadabra!

  • 27 enero, 2023
  • Nora Franco
+ Info
  • Klassikbidea Radio
  • Sinfónico
  • Ópera
  • Miscelánea

Clásica y Ópera: lo mejor de 2022 para Klassikbidea

  • 26 diciembre, 2022
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Anna Bolena: royal affaires

  • 25 noviembre, 2022
  • Nora Franco
+ Info
  • Ópera
  • Miscelánea

La Sociedad Coral de Bilbao presenta el disco Lide ta Ixidor

  • 21 octubre, 2022
  • Nora Franco
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

I Puritani: un inicio de temporada de locura

  • 19 octubre, 2022
  • Nora Franco
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Tutto Verdi: culminar lo culminado

  • 9 octubre, 2022
  • klassikbidea
+ Info
  • Miscelánea

63 representaciones aúnan artes escénicas, patrimonio y turismo en Castilla y León

  • 13 julio, 2022
  • klassikbidea
+ Info
  • Sinfónico
  • Órgano
  • Miscelánea

Citas de especial interés de Quincena Musical

  • 13 julio, 2022
  • klassikbidea

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Please provide data name property for Confirmo que he leído y acepto la política de privacidad

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

ISSN 2530-0636


Entradas recientes
  • Così fan tutte: ¡Abracadabra!
  • Frescura convincente
  • Clásica y Ópera: lo mejor de 2022 para Klassikbidea
  • Iñigo Alberdi, de la Coral de Bilbao, en Klassikbidea Radio
  • Anna Bolena: royal affaires
copyright
© 2013-2021 Joseba Lopezortega / Klassikbidea. Revista vasca de la ópera y la música clásica.
Aviso legal
Todos los contenidos de esta revista están protegidos por la legislación vigente en materia de propiedad intelectual. El empleo de los materiales, incluyendo textos, grafismos, fotografías y/o facsímiles de documentos sin la previa autorización expresa de su propietario legal infringe la Ley y podrá ser denunciado ante los Tribunales. Ver más...
# Política de privacidad
# Acceso restringido
# Política de cookies

Ingresa las palabras de la búsqueda y presiona Enter.