Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Ópera
  • Órgano
  • Críticas
  • Grabaciones
  • Klassikbidea Radio
  • Miscelánea
  • Quiénes somos
Buscar
ACCESO RESTRINGIDO:
Acceder como administrador >>
Klassikbidea
Klassikbidea
  • Sinfónico
  • Ópera
  • Órgano
  • Críticas
  • Grabaciones
  • Klassikbidea Radio
  • Miscelánea
  • Quiénes somos
Wozzeck de Alban Berg en el Teatro Real, 2006/2007. Fotos: Javier del Real
Wozzeck, Alban Berg, Teatro Real 2006/2007. Argazkia: Javier del Real

 

Juan Carlos Murillo /

 

Fokuaren argi-borobil estua haur gaixoaren gainean. Haurra bere zaldikoaren gainean, kulunka, eskenatokiaren bazterrean; zaldikoaren kulunkadak, umearen arnasa, arnasestua … kito.

Musikarik gabe, argirik gabe, kantaririk gabe. Ume gaixo baten arnasestua baino ez. Horrela bukatu zen Calixto Bieitok Madrilgo Realen 2007ko urtarrilan zuzendu zuen Alban Bergen Wozzeck opera. Inoiz ikusi dudan opera emanaldirik hunkigarrienetakoa; bere dramatikotasunari erreparatzen badiogu, hunkigarriena: drama musikan, drama istorioan, drama eskenatokian, … ezin mezu argiagorik; ezin koherenteagorik.

Oso kritikatua izan zen Bieitoren lanaren gordintasuna. Bergen musikaren gordintasunaz haratago, edota harekin batera, Büchnerren istorioak helarazten digun gizatasunik gabeko gizartea jarri zigun begien aurrean eszena-zuzendariak ere. Nola, bada, aterako gara antzokitik hunkitu gabe? Nola, bada, deserosotasunik gabe gainditu opera-gau gogoangarria , arte-lan eder neutro eta urrunetik begiratu baten aurrean izan bagina bezala, erabat hartu eta emozionalki irauli gaituen arte-lan baten aurrean egon ez bagina bezala?; nola, bada, salbu eta osorik atera gizakiaren gizatasun eza gordina begien bistan jartzen digutenean? Eta begien bistan ez ezik belarrietan ere; gizatasunik eza nonahi: hitzetan, irudietan, musikan, istorioan, eszenatokian … gertuegi geure inguruan sumatzen dugun gordintasun berberetik agian?

Askotan mintzo izan gara arte-lanen eguneratzea egokia den ala ez; alegia, opera baten gertakizuna autoreak irudikatu eta idatzi zueneko garaitik atera eta beste batera eramatea onargarria, interesgarria edota egokia den ala ez. Eta, iritziak iritzi, nik beti pentsatu izan dut horrek zentzua izan dezakeela baldin eta obraren mezua aberastera eta azpimarratzera badator.

Eta Calixto Bieito, nire uste apal-apalean, jakina, azken horietakoa da: arte-lana hartu eta autoreak irudikatu, helarazi, sentiarazi nahi zuen emozioa aberasten, azpimarratzen eta eguneratzen duten horietakoa: Zeren, zertarako da, bada, artea, hunkitzeko ez bada?

Calixto Bieto Bilbora etorri da, Arriagara etorri zaigu, askoren poza eta itxaropena piztuta.

Ongi etorri Bilbora, Bieto jauna.

 

 

Temas relacionados
  • Arriaga Antzokia
  • Calixto Bieito
  • Wozzeck
  • Alban Berg
klassikbidea

Artículo anterior
  • Sinfónico

La pianista Ingrid Fliter, en Bilbao con la OSE

  • 12 enero, 2016
  • klassikbidea
+ Info
Siguiente artículo
  • Críticas
  • Miscelánea

Mitsuko Uchida y la Mahler Chamber Orchestra en la Filarmónica: la crítica de Asier Vallejo

  • 17 enero, 2016
  • klassikbidea
+ Info
También podría interesarte
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Mari-Eli rescatada

  • 8 mayo, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Enperadorearen jantzi berria, edo komediaren beharra

  • 8 abril, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Ópera

Recital de Amartuvshin Enkhbat

  • 1 abril, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Riccardo Frizza recupera ‘La favorite’ en su versión original

  • 18 febrero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Erik Nielsen y la BOS nos sumergen en el universo de Tristan und Isolde

  • 21 enero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera
  • Euskera

D’Artagnan eta mosketari gazteek abenturaz beteriko urtea opa digute

  • 12 enero, 2025
  • klassikbidea
+ Info
  • Sinfónico
  • Cámara
  • Ópera

Lo mejor de 2024 en Klassikbidea

  • 28 diciembre, 2024
  • klassikbidea
+ Info
  • Críticas
  • Ópera

Pedro eta otsoa, inoiz baino biziago

  • 29 noviembre, 2024
  • klassikbidea

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Entradas recientes
  • Mari-Eli rescatada
  • Enperadorearen jantzi berria, edo komediaren beharra
  • Recital de Amartuvshin Enkhbat
  • Patricia Kopatchinskaja: EXILE
  • Riccardo Frizza recupera ‘La favorite’ en su versión original

ISSN 2530-0636


copyright
© 2013-2024 Klassikbidea. Revista vasca de la ópera y la música clásica.
Aviso legal
Todos los contenidos de esta revista están protegidos por la legislación vigente en materia de propiedad intelectual. El empleo de los materiales, incluyendo textos, grafismos, fotografías y/o facsímiles de documentos sin la previa autorización expresa de su propietario legal infringe la Ley y podrá ser denunciado ante los Tribunales. Ver más...
ANÚNCIATE
# Política de privacidad
# Acceso restringido
# Política de cookies

Ingresa las palabras de la búsqueda y presiona Enter.

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para optimizar tu navegación, adaptarse a tus preferencias y realizar labores analíticas. Si no estás de acuerdo puedes rechazarlas tal como se explica en nuestra Política de cookies.Aceptar+info